Swift

Дестинации: Будапеща,Унгария

Ден1:

Имах удоволствието да посетя Будапеща през пролетта.Тръгнахме през ноща с автобус от България.Бих казала, че пътят не ми се стори дълъг, тъй като спах през цялата нощ.Пристигнахме в унгарската столица малко преди обед.Първо разгледахме града с автобуса, като минахме по по-големите мостове и улици.Будапеща е разположена на двата бряга на река Дунав и е разделена на два града Буда и Пеща, които се обединяват през 1873г.

Първата ни спирка беше Площадът на героите.Той е един от основните площади в Будапеща, който е с огромно историческо и политическо значение. Намира се на края на Andrássy Avenue , непосредствено до градския парк. Площадът на героите е заобиколен от две важни сгради – Музеят за изящни изкуства отляво и Дворецът на изкуствата отдясно.Имахме време за няколко снимки и разходка, след което се насочихме към следващата забележителност.

Следваше да видим Парламента на Унгария.Това е забележителна сграда, наистина бях впечатлена.Харесвам този стил на сградите в Европа и всеки път им се възхищавам. Унгарският парламент е една от най – старите законодателни сгради в Европа. Сградата е символ на Унгария и вторият по големина парламент в Европа. Той е построен в нео-готически стил по плановете на Имре Щайндл. Строежът започва през 1885 г. и е завършен през 1904 г. В строежа са участвали хиляди работници; използвани са 40 милиона тухли, половин милион плочи от мек варовик и 40 кг. злато. Интериорът включва 10 двора, 13 пътнически и товарни асансьора, 27 порти, 29 стълбища и 691 стаи.

Следващата ни спирка бяха Рибарските кули или наричани още Рибарския бастион. Наречен е Рибарски, тъй като е построен на мястото на намирали се по-рано там Рибарски квартал и Рибарски пазар. Строежът му започва през 1895 г.Представлява система от галерии и кули, изградена около тераса. Мястото предлага страхотна гледка към Будапеща и нейните красоти.В непосредставена близост до Рибарските кули се намира друга забележителност на града - красивата катедрала "Матяш", която имахме възможност да посетим набързо.Разгледахме и Музея на пандишпана, където се насладихме на интересни пандишпанови фигурки.

След като бяхме изморени, вечерта ни приключи приятно с разходка и вечеря в един спокоен ресторант с хубава храна.

Ден2:

Денят започна с разходка до остров Маргит.Там се насладихме на приятното време. Има огромни градини с цветя и прекрасна природа, която те кара да се чувстваш далеч от голям град. На острова има плаж, плувен басейн, два хотела и множество ресторанти.

После се запътихме към зоопарка на Будапеща.Там могат да бъдат видяни различни животински и растителни видове, които са застрашени от изчезване. Паркът е изключително добре поддържан и доста интересен за почитателите на природата.Там се насладихме на разнообразие от животни, които бяха изключително добре настроени към хората.Имаше водно шоу с тюлени,пингвини и други интересни видове.Паркът е доста голям и може би за да го разгледаме изцяло отделихме около 4 – 5 часа.

Последва кратка почивка в хотела, след което автобусът ни взе и тръгнахме към брега на Дунава, където се качихме на корабче и плавахме по реката.Бяха ни осигурили гид, който ни разказваше всякакви интересни факти и истории за града.Освен това ни сервираха чаша шампанско и вкусно парче торта за всеки.Нощна Будапеща е още по-впечатляваща, сградите и мостовете са осветени по много артистичен начин.След тази „разходка с лодка” посетихме нощен клуб в града и се прибрахме доволни в хотела.

Като лично впечатление бих казала, че Будапеща много ми допадна като град , дори и за живеене.Напомня ми на София, но някак си обстановката и големината на този град не те натоварва, а по-скоро те кара да се чувстваш свободен и да откриваш различни места всеки път, оглеждайки се наоколо.