Swift

Повече за хумуса + лични впечатления

Реших да споделя с вас една статия за хумуса, първо защото наскоро го опитах и второ, защото ми направи впечатление, че много малък процент от хората знаят нещо за него.

Описание:
Хумусът е кремообразна смес, идваща и изключително популярна в Близкия Изток. Възприема се като чиста и здравословна храна и аз съм съгласна с това твърдение.
Основните му съставки са супер храни сами по себе си. Той съдържа нахут, сусамена паста, чесън и зехтин, като това е традиционното му съдържание. Днес в магазините се предлагат още и хумус с пикантни чушки, хумус с маслини и др.


Рецепта:
Въпреки, че и аз пробвах хумус, който закупих от магазина, навсякъде се твърди, че домашно приготвеният е най-вкусен и полезен. Ето и рецепта:

1 консерва нахут,  
1/4 чаша тахан, 
 чесън на вкус (1-2 скилидки), 
2 супени лъжици зехтин
сок от половин лимон;

Всичко това се слага в кухненски робот или блендер и се пасира, докато сместа стане гладка.Можете да регулирате пропорциите на съставките спрямо вашия вкус, в зависимост от това колко силен искате да бъде ароматът и каква гъстота да има хумусът. Започнете с по-малко течности, отколкото си мислите, че ще се наложи. Винаги можете да добавите още докато го смесвате, но ако добавите твърде много ще получите сос, а не паста.

Полезни съставки:
Нахутът, основната съставка на хумуса, ви дава протеин, богат на въглехидрати и фибри. Подобно на други членове на семейство бобови, които се смятат за едни от най-здравословните храни в света.

Приемането на повече растителни храни е добре за вас. Хората, които имат навик да ядат растителни храни, е по-малко вероятно да развият някои болести. Разбира се, много неща влияят на здравето, няма храна - чудо, но малко хумус няма да ни навреди.

Чесънът и зехтинът пък са две от най-известните и най-изследвани съставки. И двете са част от известната средиземноморската диета. Тези полезни съставки  придават на хумуса страхотен вкус.
Освен това чесънът се бори отлично с бактериите в организма.

 С какво да го съчетаем?
Лично аз опитах няколко варианта, за които прочетох или чух от приятели. Най-много ми допада в комбинация със сухари или препечен хляб. Освен това може да се комбинира с печени чушки, а други пък го слагат като дресинг в салата от зеле, маруля, айсберг ( на мен не ми хареса ). Също съм го срещала в комбинация с морковени жулиени, а предполагам че ще пасне добре и с маслини, тъй като както написах по-горе, в магазините се предлага хумус с маслини.

Споделете и вие вашия опит с хумуса по-долу в коментарите, ще ми бъде интересно да получа още информация. 

Вижте още

0 коментара

Flickr Images

$(document).ready(function(){ $(".widget h2").wrapInner(""); });