Swift

Поетичен петък: Блага Димитрова - Пътят до тебе



ПЪТЯТ ДО ТЕБЕ

Блага Димитрова

Дълъг беше моят път до тебе,
търсеше те цял живот почти
и през тъжни срещи лъкатуши,
на които идваше не ти.


И догдето стигна твоя поглед,
сенки прекосих и шум нелеп,
но през себе си пропущах само
чисти тонове - заради теб.


Аз изплаках всяка твоя ласка,
браних я преди да се роди
и отглеждах срещата ни бъдна
търпеливо в своите гърди.


Дълъг беше моят път до тебе,
толкоз дълъг, че когато сам
ти пред мене най-подир застана,
теб познах, но себе си - едвам.


Бях от мъките така прозрачна -
чак до дъно да ме прочетеш.
Бях от тържество така безкрайна
че ти трябваше при мен да спреш.


Дълъг беше моят път до тебе,
а за кратка среща ни събра.
Ако знаех... Щях отново този
дълъг път до теб да избера.


1961
ПЪТЯТ ДО ТЕБЕ
Дълъг беше моят път до тебе, търсеше те цял живот почти и през жадни срещи лъкатуши, на които идваше не ти.
И догдето стигна твоя поглед, сенки прекосих и шум нелеп, но през себе си пропущах само чисти тонове – заради теб.
Аз изплаках всяка твоя ласка, браних я преди да се роди, и отглеждах срещата ни бъдна търпеливо в своите гърди.
Дълъг беше моят път до тебе, толкоз дълъг, че когато сам ти пред мене най-подир застана, теб познах, но себе си – едвам.
Бях събрала толкова пространства, тембри, аромати и копнеж, станала бях толкова безкрайна, че ти трябваше при мен да спреш.
Дълъг беше моят път до тебе, а за кратка среща ни събра. Ако знаех... Щях отново този дълъг път до теб да избера. 1961, Ваймар
НЕЖНОСТ

Прочети още на: http://www.az-jenata.bg/a/8-svobodno-vreme/30472-nai-krasivite-vdahnoviavashti-i-vazdeistvashti-stihove-na-blaga-dimitrova/
ПЪТЯТ ДО ТЕБЕ

Дълъг беше моят път до тебе,
търсеше те цял живот почти
и през жадни срещи лъкатуши,
на които идваше не ти.

И догдето стигна твоя поглед,
сенки прекосих и шум нелеп,
но през себе си пропущах само
чисти тонове – заради теб.

Аз изплаках всяка твоя ласка,
браних я преди да се роди,
и отглеждах срещата ни бъдна
търпеливо в своите гърди.

Дълъг беше моят път до тебе,
толкоз дълъг, че когато сам
ти пред мене най-подир застана,
теб познах, но себе си – едвам.

Бях събрала толкова пространства,
тембри, аромати и копнеж,
станала бях толкова безкрайна,
че ти трябваше при мен да спреш.

Дълъг беше моят път до тебе,
а за кратка среща ни събра.
Ако знаех... Щях отново този
дълъг път до теб да избера.
1961, Ваймар

НЕЖНОСТ

Прочети още на: http://www.az-jenata.bg/a/8-svobodno-vreme/30472-nai-krasivite-vdahnoviavashti-i-vazdeistvashti-stihove-na-blaga-dimitrova/
ПЪТЯТ ДО ТЕБЕ

Дълъг беше моят път до тебе,
търсеше те цял живот почти
и през жадни срещи лъкатуши,
на които идваше не ти.

И догдето стигна твоя поглед,
сенки прекосих и шум нелеп,
но през себе си пропущах само
чисти тонове – заради теб.

Аз изплаках всяка твоя ласка,
браних я преди да се роди,
и отглеждах срещата ни бъдна
търпеливо в своите гърди.

Дълъг беше моят път до тебе,
толкоз дълъг, че когато сам
ти пред мене най-подир застана,
теб познах, но себе си – едвам.

Бях събрала толкова пространства,
тембри, аромати и копнеж,
станала бях толкова безкрайна,
че ти трябваше при мен да спреш.

Дълъг беше моят път до тебе,
а за кратка среща ни събра.
Ако знаех... Щях отново този
дълъг път до теб да избера.
1961, Ваймар

НЕЖНОСТ

Прочети още на: http://www.az-jenata.bg/a/8-svobodno-vreme/30472-nai-krasivite-vdahnoviavashti-i-vazdeistvashti-stihove-na-blaga-dimitrova/

Вижте още

0 коментара

Flickr Images

$(document).ready(function(){ $(".widget h2").wrapInner(""); });